26 December 2022

Asrama Girl

"As usual,air takda.Any plan?"

Aku memandang Ima,Ana dan Man.Masing-masing senyap.Diam tak berkutik.Nampak gaya aku kena fikirkan cara.

Seminit,dua minit,tiga minit.

Ya.Tangki maktabah,tandas guru blok Pentadbiran.

Mata melingas.Melihat ke bawah bangunan asrama.Pelajar perempuan sedang beratur di sebelah Dewan Selera,menanti dengan penuh sabar bersama baldi masing-masing.

Pergh.Kalau turut beratur,mana larat.Dah lah paip satu.Air kecik ya Robbi.Pelajar ramai.Ikutkan hati nak je aku terjun dalam kolah.Tapi fikir balik,tak boleh takut ada hal kecemasan lain.Air tangki tingkat empat dan tiga dah kering.

"Weh,sat aku pergi chek  kat belakang maktabah ngan tandas guru kat blok pentadbiran.Ape-ape nanti aku roger.Korang siapkan semua barang.Berus gigi jangan lupa,tak de nak share-share de."Aku keluarkan arahan.Kami berpecah.


-------------------------------------------------------------

"Alamak,ramai pulak budak lelaki."

"Adik,buat apa kat sini?".Gulp.Abang Khair,Ketua Umum lelaki menegur masa aku dok ralit menghendap kawasan kejadian.

"Eh,tak da apa,saya cari orang.Memang budak lelaki guna air tangki maktabah ea bila air takda?"aku buat-buat tanya padahal memang dah sedia maklum.

"Ha, aah,ye,memang pun budak lelaki guna air sini.Ok lah,dah petang baik awak balik asrama,marah warden nanti".

.. bersambung kalau rajin..
Baru perasan ada cerita 10 tahun dulu dalam draf 

No comments:

Post a Comment