31 October 2023

Tuhan Sedang Mengajar Aku Sabar dan Redha

Petang tadi The L Guy menyampai satu berita. Berkemungkinan E 80% tak sambung dah dekat sana. Ye lah memandangkan rekod dia yang aku tak tau nak komen apa. Sepetang sampai ke malam aku pendam perasaan. Bila aku bagitahu emak tadi, aku tahu emak kecewa. Ada hati yang pecah berdarah tapi tidak terlihat lukanya. Aku cuba untuk beriak biasa. Tapi, tak mudah. Aku tak tahu kalau ini perihal hikmah dan masa depan yang tidak nampak. Entah. Aku kelu. Mengenang harapan-harapan yang kami sandarkan pada E selama ini. Entah mana silapnya. Mungkin silap aku juga. 

Tuhan. Kuatkan hati ini. Tiadalah pada siapa yang memahami melainkan Engkau yang Maha Faham dan Mengerti. 

Malam pulak, ada hal lain pulak. Nasib tak ada benda yang berderai dan ada kak Izzah. Sampai aku pun dah tak boleh nak waras. Sampai aku cakap kat Apis, salah aku ke bagi budak turun awal? Entah. 


No comments:

Post a Comment