14 September 2023

Izinkan aku menitipimu.

Elok jugak Germenceh ada Tea Live ni haha. Sempat aku masukkan markah dalam sistem. 
Dalam sibuk memikirkan hal-hal budak SPM, ajar perniagaan kot, tetap lah aku serabut memikirkan hal adikku yang sorang ini. Intan payung, kaca permata. 

Hai lah Aisar. 
Kalau kau baca ni syah, aku harap kau tau yang boleh dikatakan tiap masa aku bincang hal kau dengan Kilah. Mintak pandangan kawan-kawan aku. Apa aku boleh tolong kau. 
Aku sentiasa nak yang terbaik buat kau. Nak yang best-best buat kau. Kau ialah adik aku yang mirip aku. Kita dua dua ada kegemaran yang sama. Dan banyak titik persamaan. Kita dua-dua lebih kurang tahap genius walau aku lebih genius. Haha. Walaupun paling jauh beza ialah tahap rajin sebab bab ni aku terpaling hmmm. Hahaha. 
Aku harap kau habis diploma dekat ITQAN. Aku selalu doakan agar Allah kurniakan semua yang baik baik buat kau. Dia kan Maha Baik. Takkan Dia tak tolong langsung kau dalam menghafal. Tuhan pandang usaha kita, Tuhan tahu kita struggle sebab Dia kan Maha Tahu. 
Masa kau masuk Tingkatan 1, aku selalu doa kau dikelilingi orang baik, cikgu baik. Kan kau dapat Ustaz Abu yang baik. 
Aku harap kau dapat ikut rentak muqarrar. Dapat keputusan baik dalam semester 1 dan seterusnya. Dapat masuk exam. Dapat selesaikan Diploma Tahfiz.
Tuhan tidak pernah mensia-siakan tiap usaha, lelah dan air mata kita.

Tuhan,
Rahmatilah adikku ini. 
Jagalah dia selalu,
Mudahkan lah semua urusannya 
Temukan dia dengan orang yang baik-baik.
Yang mengasihi dia, menyayangi dia dengan sebanyak-banyak kasih sayang,
Seperti Kau menyayangi kami wahai Pemilik Segala Rasa Sayang.

No comments:

Post a Comment