2 May 2023

Kenen Lelaki Cina yang Mutadayyinun

هل زوجت؟
لا eh لم هههههههههههه.
إن شاء الله سيعطيك زوج صالح.
اميين.

Aku baru lepas teman Dr Fatimah cerap Teha. Lama dah tak cakap Arab penuh gaya gebang gebang sejak balik dari Jordan. 

Kitaorang bawak Dr Fatimah solat dekat bilik guru. Masa nak hantar dia balik, aku pun tanya lah.

في صين، أنت من أي منطقة؟
Dia jawablah lah mana lokasi rumah dia. Aku tak ingatlah tapi. 
زورت صين؟ 
لم. إن شاء الله في وقت المستقبل.
هل تريدين أن تزوجي مع صينيون متدينون؟ ساعرفك.
هههههههههههه. 
في هذا الوقت، تحمل أ. د. فاطمة يدي.
أو عندك رجال صالح؟ سألت د. فاطمة إلي.
هههه. لا. لا يوجد رجال صالح معي. 

Terjemah lah kiranya. Lebih kurang gini lah ceritanya. Mana tau dapat laki buat mi tarik lak an.  Begitulah anak anak. Kehidupan berjalan. 

Aku punya cuak nak jumpa Dr Fatimah ni sampai tak lena tidur. Termimpi mimpi.

Next time aku cerita apa kaitan aku dengan Dr Fatimah dan betapa bagusnya dia.

Muah muah. XoxoD.
Ni semua Aiman Syameer punat pasal hahahaha. 

Perkataan Mutadayyinun ni aku pertama kali dengan macam kat Joden. Sampai sekarang ingat sebab sedap.

No comments:

Post a Comment