2 May 2013

Sebenarnya

sebenarnya ,

aku nak saja melayangkan tubuh ke UK cuti sebelum soifi ini,
aku nak saja berdaurah ke Yaman Bumi Kering tapi Basah dengan Mutiara Ilmu,
aku nak saja menjejak Tanah Anbiya juga disitu manusia mengaku Tuhan ,
aku nak saja melihat keindahan Masjid Biru ,
aku nak saja berdiri gah di depan menara kebanggaan Kota Cinta ,

tapi ,

aku punya alasan mengapa hajat itu aku pendam,
hanya sempat aku ukir dalam diam ,

bilamana teman sehampirmu ,
makan pun bercatu ,
keluar duit pun berkira ,
jarang jarang bersantap di Yamani atau Hadramaut ,
yang bila panggilan ke Malaysia banyak berkisar tentang kewangan,
yang tak pernah membeli jubah baru ,
apatah lagi memikir tentang percutian .

sebab itu aku fikir dua tiga kali,
bila mahu melunas hajat ,
berjalan memerhati Bumi orang .
 

No comments:

Post a Comment